Stel, je hebt een organisatie en je wilt graag nieuwe werknemers werven. Hoe pak je dit dan aan? Ga je flyers buiten hangen, ga je vacatures online zetten of hoop je misschien via via in contact te komen met potentiële werknemers? Wij werkten een plan uit voor RIBW, waarmee wij hun arbeidsmarkt op een andere wijze in het licht hebben gezet.

De Organisatie RIBW

Om een juist beeld te krijgen, is het misschien goed om voor je te zien wat de organisatie RIBW doet. RIBW is een organisatie die zich richt op het begeleiden en ondersteunen van cliënten. RIBW richt zich vooral op mensen met een psychiatrische en/of psychosociale beperking.
Nu het een beetje duidelijk is wat RIBW doet, kun je je voorstellen dat er specifieke vereisten zijn waaraan werknemers moeten voldoen. Hoe speel je hier dan op in? Hoe sla je als werkgever nou de juiste werknemer aan de haak? Een van de manieren om dit te doen, is door potentiële werknemers op een aantrekkelijke wijze kennis te laten maken met de functie en ook het bedrijf.

 

De Trend Van Tegenwoordig

Tegenwoordig geven steeds meer bedrijven toe aan de trend waarbij video’s ingezet worden om iets te laten zien over een  organisatie. Wanneer we een stapje verder gaan; video wordt gebruikt om inzicht te geven in bijvoorbeeld diverse functies en de cultuur die heerst binnen een organisatie. Nu is het de kunst om een video te creëren die naast deze inzichten ook vernieuwend, pakkend en onderscheidend is.

Het Plan Voor RIBW

Met dit in gedachten wilde RIBW potentiële werknemers enthousiasmeren om te komen werken bij RIBW. Dit idee is uitgewerkt door een serie testimonials waarin het woord is gegeven aan de cliënten.

Waar in de meeste video’s omtrent arbeidsmarktcommunicatie het woord wordt gegeven aan vaste werknemers, werd nu het woord gegeven aan de cliënten. Op deze wijze werd het op unieke wijze voor potentiële werknemers duidelijk wat er van hen verwacht wordt.

 

Een Ervaring Om Nooit Te Vergeten

Hoe dit was? Het was een geweldige ervaring! Mensen met een eigen verhaal, mensen met storytelling, mensen die met ons mee de studio ingingen om hun verhaal te doen voor de camera. Een te gekke ervaring waarbij we het werken bij RIBW in de schijnwerpers konden zetten.

 

Meer Dan Simpelweg Een Video Maken

Conclusie? Onderscheid je als organisatie van de rest en probeer op een aantrekkelijke en vernieuwende manier mensen te werven voor jouw openstaande functies. En nee, daarmee bedoelen we niet simpelweg een video te maken.

We bedoelen hiermee dat je op een unieke wijze jouw verhaal moet vertellen. Ga na wat het verhaal is van jouw organisatie, wat het verhaal is van de functie en welk individu passend zou zijn in dit verhaal.

 

Heb jij na het lezen van deze blog ook interesse gekregen in video? Neem dan contact met ons op!