Je denkt het allemaal wel te weten, maar deze week gaan we toch echt nog even door met de Customer Life Cycle Loop. Een term dat van belang is voor ongeveer iedere organisatie.

Terugkomend op de Term

Eerder legden wij uit wat de Customer Life Cycle Loop is. Weet je dit even niet meer? Lees het dan hier terug. Is het je bijgebleven? Lees dan lekker mee!

De Customer Life Cycle Loop bestaat uit acht fases waarvan we de eerste twee al hebben besproken. Deze fases waren awareness en knowledge. In deze blog gaan we in op de volgende fase: consideration.

De Derde Fase: Consideration

Consideration, de derde fase in de Customer Life Cycle Loop. Nadat je de consument bekend hebt gemaakt met jouw product (awareness) en kennis hebt gegeven over jouw product (knowledge), speel je in de volgende fase in op de zogenoemde subjectieve norm (consideration). In deze fase geef je de consument via anderen het gevoel dat jouw product of merk goed is.

In deze fase kan video ingezet worden om andere mensen te laten vertellen over jouw product of merk. Een voorbeeld hiervan is een testimonial video waarin een consument vertelt over zijn of haar (goede) ervaring met jouw product of merk.

Een uniek voorbeeld is een testimonial van het AMC waarin oud studenten vertellen over hun ervaring met de opleiding Medisch Informatiekunde. Op deze manier proberen zij potentiële studenten te enthousiasmeren om zich aan te melden voor de opleiding Medisch Informatiekunde.

 

Kort Samengevat

  • Customer Life Cycle Loop omschrijft het proces dat de consument van het begin tot het eind doormaakt bij het overwegen, aanschaffen, gebruiken en het behouden van een product of merk.
  • Customer Life Cycle Loop bestaat uit 8 fasen.
  • Consideratation is de derde fase en speelt in op de subjectieve norm.

 

In de volgende blog wordt de vierde fase van de Customer Life Cycle Loop behandeld: selection.  

Wil jij na het lezen van deze blog meer informatie en advies over video? Wij geven dit graag! Neem vandaag nog contact met ons op.