Een event is voor organisaties vaak een punt in het jaar om naar uit te kijken. Maar hoe geef je zo’n evenement nou de aandacht die het verdient?

Versterken Van De Ervaring

Om het evenement flink in de schijnwerpers te zetten kun je voor, tijdens en na het evenement een digitale vertaalslag maken van het event.

En het liefst is deze content aantrekkelijk, hip en visueel sterk als versterking van de offline-ervaring van de bezoekers, maar ook van de mensen die er niet bij hebben kunnen zijn. Maar hoe begin je?

Mensen Uitnodigen

Simpel gezegd; bij het begin! Het belangrijkste is natuurlijk dat er een evenement is. Zet goed uiteen wat voor soort evenement het wordt, wat het onderwerp is en wie de doelgroep is. Wanneer je dit voor ogen hebt, kun je gaan bedenken hoe je mensen naar het evenement wilt lokken.

Wanneer je besluit dit met visueel materiaal te doen, kun je een video maken waarin je het publiek als het ware uitnodigt om naar jouw evenement te komen. Denk aan bijvoorbeeld het aankondigen van jouw evenement middels beelden van eerdere evenementen waarop te zien is dat bezoekers het naar hun zien hebben.

Een voorbeeld is een teaser van het Amsterdam Open Air festival waarin beelden van eerdere festivals worden gebruikt om het nieuwe festival aan te kondigen. Middels deze teaser worden mensen gestimuleerd om kaarten te kopen voor het evenement.

 

Kijkje Geven Op Het Evenement

Wat als je jouw publiek zo ver hebt gekregen om naar jouw evenement te komen? Dan is het tegenwoordig mogelijk om ‘live’ te gaan. Facebook en Instagram hebben het mogelijk gemaakt om live te streamen.

Terwijl jij aan het filmen bent, kunnen mensen live meekijken met wat je filmt en op deze manier een soort deel uit maken van het evenement. De optie dat mensen ook meteen reacties kunnen geven, waar de cameraman direct op kan reageren, lokt weer interactie uit.  Laat de mensen die niet zijn gekomen zien hoe leuk het evenement is en wat ze dus eigenlijk missen.

Nagenieten En Opnieuw Uitnodigen

En dan na het evenement, de event video die de offline-ervaring kan versterken. Een video waarin je bezoeker bedankt voor het mede mogelijk maken van het toffe evenement, waarin je een kleine throwback doet naar de leuke ervaring en waarin je ze uitnodigt voor het volgende evenement. Dit draagt bij aan de offline-ervaring van de bezoekers, omdat ze kunnen nagenieten van het evenement en zich opnieuw kunnen bedenken hoe leuk het evenement was. Dit lokt word of mouth uit, een goede en gemakkelijke promotie voor jouw (volgende) evenement.

 

 

Meer informatie over event video’s? Neem dan contact met ons op!