Content marketing strategieën veranderen continu. Wanneer je met de tijd mee wil gaan, is het verstandig om zicht te houden op de juiste vormen van content en de juiste kanalen. Er zijn echter heel wat soorten content waarmee je altijd goed zit, en dat is heel handig!

Deze content spreekt iedereen aan, en verbindt het publiek op een sterke manier met wat hij ziet, leest, hoort en voelt. We hebben er altijd wel even tijd voor, vergeten het minder snel en zullen het ook sneller met anderen willen delen. Ideaal voor jouw marketing doelen.

Gebruik een lijst als deze voor een “quick check”; als er 1 van deze ingrediënten in je content zit, zit je sowieso goed. Of gebruik het als startpunt; kijk welke van de elementen je kunt gebruiken om je verhaal te vertellen. Soms zal het er 1 zijn, de andere keer een combinatie van meerdere. Met dit soort content zal je inspirerenverbinden en tot actie aansporen.

Wat inhoudelijk altijd werkt:

  • Wanneer content verrast
  • Wanneer content ons laat geloven dat dromen uitkomen
  • Wanneer content uitdaagt verder te kijken dan onze vooroordelen
  • Wanneer content ons een nieuwe blik geeft op de gewone dingen
  • Wanneer de bad guy, de good guy verslaat
  • Wanneer content een onverwachte twist heeft
  • Wanneer content laat zien dat het leven kort is, dus leef en geniet!
  • Wanneer content laat zien wat we voor lief nemen
  • Wanneer content ons aan het lachen maakt
  • Wanneer content ons aanspoort om actie te ondernemen
  • Wanneer content ons aan het huilen maakt (van verdriet of blijdschap)
  • Wanneer content een verhaal vertelt
  • Wanneer content ons aanmoedigt om nooit op te geven
  • Wanneer content geheimen verklapt
  • Wanneer content ons iets leert terwijl we vermaakt worden

Welke vormen van content altijd werken:

  • Infographics
  • Video’s
  • Guides (gidsen)
  • How to’s
  • Lijstjes
  • Meme’s
  • Quotes
  • Persoonlijke verhalen

Deze content elementen zijn voor iedereen op een andere manier toe te passen.

Breng je publiek met de juiste invalshoek dichter bij je brand of bedrijf!