Video’s die het verhaal van jouw school laten zien, die laten zien hoe leuk en uniek jouw school is en video’s die docenten en leerlingen werven voor jouw school. Wij noemen dit College Content, dé manier om jouw school in de schijnwerpers te zetten.

 

Organisaties zien steeds meer het belang van video. Middels video kun je duidelijk een boodschap overbrengen of een beeld schetsen van jouw organisatie of product. Ook scholen zien steeds meer het nut van video’s. Zo worden er aftermovies gemaakt van leuke evenementen en worden er informerende wervingsvideo’s gemaakt waarin de sfeer van de scholen duidelijk naar voren komt. Er zijn veel verschillende manieren om video in te zetten voor jouw school en wij zetten in deze blog een aantal van deze manieren voor je op een rijtje.

1. Een aftermovie van evenementen en activiteiten

Je kent het wel, de sportdagen of workshopdagen die je had naast de lesuren op school. Scholen organiseren activiteiten voor zowel leerlingen als docenten en geven hen hiermee een leuke ervaring mee. Echter, het is toch best zonde dat wanneer deze activiteit afgelopen is, je geen beelden meer hebt om terug te kijken op deze evenementen. Scholen zetten om deze reden steeds meer video in om activiteiten vast te leggen als herinnering. Daarnaast kan het docenten en leerlingen stimuleren voor volgende activiteiten en kan het potentiële leerlingen laten zien wat voor leuke dingen jouw school organiseert.

 

2. Een leerling uitgelicht

Een vernieuwende vorm van een video die wordt ingezet door scholen is een video waarin een leerling wordt uitgelicht. Niet is het alleen leuk voor een leerling om in de schijnwerpers te staan, maar ook geeft het een goed kijkje in de keuken van jouw school. Omdat een leerling praat over zijn ervaringen op school, komt het verhaal aan bij andere leerlingen of potentiële leerlingen. Het is tevens een leeftijdsgenoot die praat over hoe het op jouw school is.

 

3. Unieke vakken of concepten uitgelicht

Iets wat lijkt op de leerling uitgelicht is een video waarin een bepaald vak of concept wordt uitgelicht. In deze video’s kunnen leerlingen praten over vakken maar kan ook een voice over of docent concepten toelichten, denk hierbij aan scholen die technische vakken bieden of scholen die werken met iPads naast boeken. Omdat een video jouw unieke concepten of vakken uitlicht, geef je potentiële leerlingen een goed beeld van jouw school.

 

 

4. Wervingsvideo als arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie, we zien het meer en meer voorbijkomen. Ook scholen zetten wervingsvideo’s in om docenten en andere medewerkers te werven voor hun scholen. Met een video kun je laten zien wat jij als werkgever te bieden hebt door de werksfeer en werkomgeving in beeld brengen, maar ook je ook duidelijk overbrengen wat jij als school zoekt in een werknemer.

 

5. Promotievideo

Kinderen moeten gaan kiezen voor een school, maar hoe zorg je er nou voor dat ze jouw school kiezen? Promotievideo’s kunnen worden ingezet om een goed beeld van jouw school te geven en om potentiële leerlingen te enthousiasmeren om een kijkje te nemen op jouw school.  Dit kan door een leerling te laten praten over jouw school of concept, maar dat kan ook door een showreel te maken van diverse activiteiten die jouw school zo uniek maakt.

 

 

Na het lezen van deze blog ook interesse in een video? Wij werken samen graag van idee naar uitvoering. Neem vandaag nog contact met ons op.