Lifehack? Visuele content marketing natuurlijk! Niet alleen om aandacht te krijgen, maar ook om de aandacht vast te houden wordt steeds lastiger.

Bedrijven zijn continu bezig met content marketing om de klanten te bereiken. Maar als je hiermee succesvol wilt zijn, is visuele content marketing tegenwoordig belangrijker dan ooit.

Mensen hebben bijvoorbeeld steeds minder zin om de krant open te slaan vol lappen tekst. Jammer genoeg doen veel bedrijven nog te weinig met visuele content.

Ze willen toch juist dat mensen het zien én onthouden? Belangrijk om te weten is dat ons brein visuele informatie veel sneller verwerkt dan tekst.

Maar zeg eens eerlijk, kijk jij niet liever een filmpje waarin veel gebeurd dan het lezen van een lap tekst?

 

Tekst                                               VS.                                     Beeld*

Afbeelding voor Dé Ultieme Lifehack voor Jouw Marketingissue

 

Een filmpje is vaak fijner om te zien. Een wetenschappelijke reden hiervoor is dat men dagelijks al doodgegooid wordt met informatie. Little facts over de informatie in tekst:

  • We krijgen al 5 x meer informatie dan in 1986
  • We lezen (naast ons werk) gemiddeld zo’n 100.500 woorden per dag
  • Website bezoekers lezen slechts 28% van de woorden

And some BIG facts over het gebruik van visuele content marketing:

  • Kleuren in afbeeldingen vergroten de aandacht van lezer met 82%
  • Mensen onthouden visuele beelden beter
  • Visuele content wordt 40 keer vaker op sociale media gedeeld
  • Artikelen met visuele content worden 2 keer zoveel gedeeld als artikelen zonder visuele content
  • Mensen voeren instructies beter uit door een combinatie van tekst en visuele beelden dan alleen tekst.
  • Marketeers ervaren visuele content 2 tot 10 keer effectiever dan tekst

Nu betekent dit zeker niet dat goede teksten onmisbaar zijn. Beelden zeggen misschien wel meer dan duizend woorden, maar zonder de juiste woorden wordt de boodschap gemist!

Het gebruik van beelden met een sterk verhaal door middel van storytelling is dus zeker een lifehack voor jouw marketingissue!

 

*Beeldmateriaal Two Chefs Brewing