Daar zijn we dan met de vierde fase van de Customer Life Cycle Loop.  

Het Vervolg

Kan jij het nog allemaal bijhouden? We hebben het hier dan over Customer Life Cycle Loop en de 8 fases hiervan. Vorige week kwamen de eerste twee fases van de Customer Life Cycle Loop aan bod, deze week bespreken we de fases consideration en selection.

De Vierde Fase: Selection

In de fase selection komt het echte stukje storytelling naar voren. In deze fase ga je dieper in op het product of merk en duik je als het ware in het echte verhaal van dit product of merk.

Je kunt je voorstellen dat wanneer je bekend bent met het product en je anderen hierover hebt gehoord, het interessant kan zijn om nu het echte verhaal te zien of horen. Dat kan middels video, waarin je het verhaal visualiseert.

Op deze manier speel je in op de emotie van de consument. Emotie kan invloed uitoefenen op de attitude en houding van de consument ten aanzien van een product of merk.

Een voorbeeld is een video van Schorem Haarsnijder en Barbier. In de video vertellen zij niet alleen wat ze doen en wie zij zijn, maar vertellen zij vooral het verhaal achter hun merk.

Met deze video geven ze eigenlijk antwoord op het belangrijke ‘waarom’. In de video komt duidelijk de stijl, doelgroep en uitstraling van Schorem Haarsnijder en Barbier naar voren.

 

Voor De Volgende Keer:

  • Na de fases awareness en knowledge komen de fases consideration en selection.
  • Selection is de vierde fase en gaat dieper in op het product op merk.
  • Met selection duik je in het echte verhaal van een product of merk.
  • Met selection speel je in op emotie.

Volgende week bespreken we de twee volgende fases van de Customer Life Cycle Loop met dinsdag: buying.

Heb jij nou interesse gekregen in video en ben jij benieuwd naar meer? Schroom dan niet en neem nu nog contact met ons op.