We gaan gewoon weer door met de vijfde fase van de Customer Life Cycle Loop.

Even Opfrissen

Een nieuwe week, een nieuwe frisse start, maar hopelijk ben je de Customer Life Cycle Loop van de afgelopen twee weken niet vergeten. Moet je het toch weer even voor de geest halen? Lees dan hier wat de Customer Life Cycle Loop inhoudt en uit welke 8 fases deze cyclus bestaat.

Afijn, we gaan nu weer door met de volgende fases van de Customer Life Cycle Loop. Vorige week bespraken we de fases consideration en selection, deze week gaan we in op de fases buying en satisfaction.

De Vijfde Fase: Buying

Als het goed is, weet de consument na de voorgaande fases meer over de wie, wat en waarom van jouw product of merk. Hoe ga je nu verder? Het antwoord hierop is: inspelen op de gepercipieerde gedragscontrole. Huh, de wat?

We leggen het je uit. De drijfveer voor een gedragsverandering van de consument is intentie en deze intentie bestaat uit de factoren attitude, subjectieve norm (gedrag van anderen) en de gepercipieerde gedragscontrole. Dit laatste is waar de vijfde fase buying op inspeelt.

In deze fase wordt video ingezet om de consument de kwaliteit, eenvoud of instructies van jouw product of merk te laten zien. Op deze manier laat je zien hoe gemakkelijk het voor de consument is om het gewenste gedrag uit te voeren zoals bijvoorbeeld het kopen van jouw product of het uitproberen van jouw merk.

Een voorbeeld is een productvideo van Geels&Co waarin de kwaliteit en eenvoud van de JURA Koffiemachine in beeld wordt gebracht.

 

 

Om Te Onthouden

  • De fases na consideration en selection zijn de fases buying en satisfaction.
  • Buying is de vijfde fase en toont de kwaliteit, eenvoud of instructies.
  • In de fase buying speel je in op de gepercipieerde gedragscontrole.

 

De fase die aankomende donderdag wordt besproken, is de zesde fase satisfaction. Stay tuned om kennis te krijgen van de gehele Customer Life Cycle Loop.

Benieuwd geworden naar meer informatie over video en de inzet hiervan? Neem dan snel contact met ons op.