Storytelling, we krijgen er geen genoeg van! Het visuele marketingmiddel wordt bekender en meer bedrijven besluiten dit middel in te zetten. Ieder persoon, ieder bedrijf en iedere organisatie heeft een verhaal, maar hoe vertel je dit?

Het is niet altijd even makkelijk om te bedenken hoe jij jouw verhaal in beeld wilt brengen, dus daarom wat inspiratie van krachtige verhalen!

De emotionele animatie video van LEGO

Lego heeft ter ere van hun tachtigste verjaardag een bijzondere draai aan hun historie gegeven. De verjaardag van het merk werd gevierd met een ontroerende animatie video, een bijzonder voorbeeld van storytelling. Check hier het resultaat!

 

De viral campagne van IKEA

Het voorbeeld van LEGO is een uniek voorbeeld met een verhaal van een kwartier. Nu hoeft een sterk verhaal onder het motto ‘kort maar krachtig’ natuurlijk niet altijd een kwartier te duren.

Een kort en krachtige storytelling is een viral campagne van Ikea. Het filmpje introduceert de nieuwe IKEA-catalogus alsof het een product van Apple is. Een geniaal stukje storytelling dat veel besproken werd!

 

De interactieve videoclip van Coldplay

Een ander voorbeeld is een interactieve videoclip van Coldplay voor hun single ‘Ink’. Als kijker kun je de afloop van het verhaal van de reiziger, die over de wereld trekt op zoek naar zijn verloren liefde, bepalen.

Dit doe je door steeds uit twee opties te kiezen. En omdat ieder mens anders is, kunnen er ontzettend veel verhaallijnen ontstaan. Te gek bedacht en zeer uniek!

Onderstaand de videoclip zoals de meeste fans hem hebben gemaakt! Ben jij benieuwd? Creëer hier je eigen videoclip!

 

Een uniek stukje van Schorem Haarsnijder & Barbier

Deze video is een ultiem voorbeeld van unieke storytelling. Schorem is een barbershop waar mannen onder het genot van wiskey terecht kunnen voor een uitgebreide knip- en scheerbeurt.

Schorem is een unieke beleving en een bezoekje aan de zaak is alsof je het laatste hoofdstuk in hun boek leest.

 

 

De manier waarop een kleine onderneming zoals Schorem zich presenteert, bewijst dat storytelling geen ingewikkeld iets hoeft te zijn.

Hiernaast zijn er veel verschillende dingen mogelijk met een verhaal. Door jezelf te blijven, emoties in het verhaal te gooien en een eerlijk verhaal te vertellen, kom je al een heel eind.

Na het lezen van deze blog ook interesse in een video? Wij werken samen graag van idee naar uitvoering. Neem vandaag nog contact met ons op!