Apple slaagt er elke keer weer in om video’s te maken die inspelen op emotie.

Waarom We Blijven Kijken

Emotie is een trigger die ervoor zorgt dat wij naar een video blijven kijken. Denk je het volgende maar eens in; Je bekijkt een video waarin een struisvogel als een gek begint te rennen om te gaan vliegen (voor degene die het even niet meer weten, struisvogels kunnen niet vliegen).

Ben jij dan niet heel nieuwsgierig of het hem uiteindelijk wél gaat lukken? In dit geval speelt de video in op een emotie, namelijk nieuwsgierigheid. Deze nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat we het verdere verloop van de video willen bekijken.

Een Meester In Emotie

Apple is een meester als het gaat om inspelen op emotie. Zo speelt Apple in verschillende video’s vaak in op humor. Humor pakt ons, het zorgt ervoor dat we blijven kijken en geeft ons een vrolijk en voldaan gevoel. We behandelen hieronder een aantal voorbeelden van Apple video’s waarin gebruik wordt gemaakt van humor.

De SIRI-Functionaliteiten

Een video waarin Apple humor heeft verwerkt, is een video waarin bekend acteur Dwayne Johnson de SIRI-functionaliteiten van de iPhone gebruikt om hem door zijn redelijk abnormale dag heen te helpen. Een stukje storytelling waarin goed is nagedacht over humoristische beelden bij de verschillende capaciteiten van SIRI.

 

Het Einde Van De Wereld

Een ander voorbeeld is een video waarin Apple door middel van een flinke scheut humor laat zien hoe afhankelijk we zijn geworden van onze applicaties en laat zien dat we eigenlijk niet meer zonder kunnen. Het is grappig om naar te kijken en je bent benieuwd wat er nog meer gaat komen, maar stiekem doet Apple het slim door te laten zien dat we niet zonder ze kunnen.

 

De Muziek Van Apple

Een video die meer gericht is op de muziek van Apple. In de video komt de hoofdpersonage met een aantal grappige voorbeelden die de aandacht vasthouden, maar ondertussen vertellen de drie andere personages meer over de mogelijkheden van Apple Music.

 

Zeker Eentje Om Te Kijken

En dan toch nog een video van Apple die niet zozeer inspeelt op humor, maar op genoeg andere emoties zoals bewondering. Een video die door middel van inspirerende verhalen en beelden de functionaliteiten van Apple naar voren weet te brengen. Niet zo veel humor, maar zeker een video die we je niet willen ontnemen!

 

Zodat We Het Niet Vergeten:

  • Emotie is een trigger die ervoor zorgt dat wij naar een video blijven kijken.
  • Humor pakt ons, het zorgt ervoor dat we blijven kijken en geeft ons een vrolijk en voldaan gevoel.

 

Wil je meer té gekke voorbeelden zien van hoe bedrijven video’s inzetten?! Volg ons dan op onze sociale media!