Als we het hebben over originele en amuserende reclames is Volkswagen een merk die het heeft begrepen!

Humor, een krachtige emotie

Commercials, we zien ze dagelijks voorbijkomen. Niet alleen meer op televisie, maar ook op het internet worden we overspoeld met filmpjes. Maar hoe houdt je de aandacht vast van de kijker?

Hoe breng je jouw boodschap over? Emotie! Emotie is hetgeen dat ons een gevoel geeft over een video en over een merk. Humor is een emotie die hierin goed werkt. Het inzetten van humor geeft ons een goed en vrolijk gevoel bij een video.

De meester in humor

Een merk dat humor inzet in verschillende video’s is Volkswagen. Het merk vertelt een amuserend verhaal waarna eigenlijk telkens weer een slogan terugkomt in de trant van: “wie wil dat nou niet?” of “je zal er maar een hebben”. Humor pakt ons, het zorgt ervoor dat we blijven kijken en het geeft ons een vrolijk en voldaan gevoel. In deze blog zetten wij een aantal voorbeelden van Volkswagen op een rijtje waarin zij gebruik hebben gemaakt van humor.

 

1. De innovatieve roboboy

Bekend met Transformers? Volkswagen krijgt het voor elkaar en komt met een transformer-look commercial die gaat over Roboboy. Een jong ventje dat op een verkleedfeestje verkleed is in een robotpak van Volkswagen. Waar in de video duidelijk naar voren komt dat iedereen helemaal weg is van het pak, wordt in het einde goed ingespeeld op de innovaties van Volkswagen.

 

2. May the force be with you

Wie kent deze knaller niet? Volkswagen kwam met een video waarin mini Darth Vader zijn krachten probeert uit te testen op verschillende objecten. Uiteindelijk is het de vader die het jongetje in de maling neemt met de Volkswagen. De video vertelt niet het verhaal van het merk, maar de video zet op zo’n leuke manier humor in dat we niet kunnen stoppen met kijken!

 

3. De beste imitatie

Nog zo’n video waar wij een lach van op ons gezicht krijgen. De video vertelt het verhaal van een hond die zo onder de indruk van een Volkswagen is, dat hij een Volkswagen imiteert. Een grappig verhaal die de boodschap overbrengt: “Je hoeft geen Volkswagen te rijden om onder de indruk te zijn”.

 

4. Zo blij als een kind

Nog een video waarin Volkswagen inspeelt op het indrukwekkende gevoel dat Volkswagen mensen geeft is deze video waarin een volwassen man zo blij als een kind is. Na de rit van zijn leven eindigt Volkswagen met de boodschap dat mensen zich eens zouden moeten indenken dat zij er een zouden hebben.

 

Er zijn verschillende manieren om jouw boodschap over te brengen in een video. Een van deze manieren is door humor in te zetten. Volkswagen is een merk dat deze emotie in veel commercials terug laat komen. Een leuke manier om een boodschap over te brengen en een effectieve manier om de aandacht vast te houden.

 

Na het lezen van deze blog ook interesse in een video? Wij werken samen graag van idee naar uitvoering. Neem vandaag nog contact met ons op.