Internet raakt met de dag meer en meer gevuld met informatie. Eigenlijk wordt het hierdoor ook elke dag steeds iets lastiger om er met jouw website en informatie bovenuit te springen.

 

Tegenwoordig kunnen bedrijven niet meer leunen op alleen ‘hun kwaliteit en bekendheid’ om eruit te springen. Tegenwoordig is de kwaliteit van websites en zoekmachines verbeterd en kunnen mensen al snel op andere websites en informatie komen.

Hoe ga jij je daarvan onderscheiden? Het belangrijkste is om je als bedrijf goed te positioneren op het internet middels blogs, video marketing, kort en krachtige teksten enzovoorts. Maar nog gemakkelijker is het volgende;

Speel In Op Actualiteit!

Wanneer je als bedrijf trends en actualiteit gaat volgen en hierop in gaat spelen, dan zul je zien dat er meer bezoekers getrokken zullen worden. De reden hiervoor is dat men hypes en trends volgt. Door in te spelen op de actualiteit zul je door Google gerankt worden en hiermee wat hogerop in de resultaten eindigen.

Pasen Als Actualiteit

Een voorbeeld is Pasen. Het is zojuist Pasen geweest en men houdt zich hiermee bezig. Op sociale mediakanalen zoals Facebook, op nieuwssites zoals www.ad.nl en bijvoorbeeld in nieuwsbrieven wordt er tijdens deze feestdagen berichten gelinkt aan Pasen.

Er wordt een vrolijk Pasen gewenst en er wordt content gemaakt dat gelinkt is aan Pasen. Door dit te doen, scoor je als bedrijf hoger op de vindbaarheid op Google. Hieronder geven wij twee voorbeelden van hoe Jumbo Pasen heeft gebruikt in video’s.

Gezamenlijk Smullen Tijdens Een Paasontbijt

Een video waarin Pasen duidelijk naar voren komt wanneer allerlei lekkernijen worden gepakt om een Paasontbijt op school te regelen. Tijdens het smullen van de heerlijke lekkernijen komt de bekende hoofdpersonage als een gezellige Paashaas tevoorschijn. Middels dit verhaal komen de lekkernijen naar voren met het gevoel van gezamenlijk genieten van een Paasontbijt.

 

Tradities Van Pasen

Een video waarin de gezelligheid van Pasen goed naar voren komt. De hoofdpersonage laat verschillende tradities van Pasen terugkomen zoals het schilderen en zoeken van eitjes. Ook deze video speelt goed in op actualiteit en laat hiermee verschillende producten naar voren komen die men kan kopen bij Jumbo.

 

Ouderwets Gezellig en Ongestoord Pasen

Dan nog één filmpje van Jumbo waarin weer een ander stukje storytelling is bedacht om producten in beeld te brengen. In het filmpje komt tijdens het Paasontbijt veel lekkers terug na een verhaallijn waarin voor een echt ouderwets gezellig en ongestoord pasen, misschien wel andere dingen dan eitjes zijn verstopt.

 

 

Zoals te zien is in bovenstaande voorbeelden, zijn er verschillende manieren om actualiteiten te gebruiken voor online marketing. Ben jij nou benieuwd naar meer informatie of advies omtrent het gebruik van actualiteit voor online marketing? Neem dan contact met ons op!