Het is niet gek, dat wanneer je een verhaal uitwerkt voor jouw video je inspiratie krijgt van verhalen of herinneringen die waargebeurd zijn.

Een Bijzonder Verhaal

Heb jij zelf weleens iets meegemaakt waarvan je dacht; dit is zo’n bijzonder verhaal dat ik het eigenlijk zou willen delen? Precies dit gebeurde bij FCB Amsterdam, waarbij een medewerker zijn verhaal als inspiratie voor een campagne van MasterCard diende.

Een verhaal geïnspireerd door een collega die de auto van zijn overleden vader heeft gerestaureerd. Dit is natuurlijk een bijzonder verhaal op zichzelf, maar nu heeft FCB Amsterdam dit verhaal vertolkt in een commerciële boodschap. Nieuwsgierig? Lees dan gauw verder.

Vertaald Naar De Campagne Van MasterCard

MasterCard heeft bovenstaand verhaal gebruikt in een commercial om de volgende boodschap over te brengen; ‘voor een perfect moment laat je niks aan toeval over’. In de video is een vrouw te zien die een oude foto vindt van haar en haar vader staande bij een oude auto.

Aan de hand van deze oude foto besluit ze haar vader te verrassen door zijn oude en versleten auto op te knappen. Om het plaatje nog een keer na te kunnen bootsen bestelt ze ook eenzelfde bril als die haar vader destijds op had.

Om er zeker van te zijn dat deze bestellen goed en veilig verloopt, bestelt ze deze met MasterCard om zo niks aan het toeval over te laten. Dit blijkt verstandig wanneer de bril gebroken aankomt en ze deze dus moet ruilen.

Aan het einde van de video is te zien hoe ze haar vader verrast met de auto en pas dan is te zien dat het niet alleen draait om de auto, maar om het herbeleven van de herinnering.

 

Terugblikken Naar De Commercial

Het is vaak te zien op tv. Een tv-commercial waarna later nog een kortere versie van zo’n 5 seconden te zien is waarin er wordt teruggeblikt op voorgaande commercial.

FCB Amsterdam gebruikt dit moment als final touch. De vrouw koopt een camera met MasterCard om zo de foto van toen opnieuw te kunnen maken. En ook hier laat ze weer niets aan het toeval over en koopt ze de camera veilig met MasterCard.

Conclusie: Waargebeurde Verhalen Als Inspiratie

Zoals te zien is wordt er een waargebeurd verhaal van een collega gebruikt om een boodschap op emotionele wijze over te brengen bij de kijker. Het is een prachtige video en naar onze mening komt de boodschap duidelijk over. Dus nu is eigenlijk de vraag, weet jij nog een inspirerend verhaal om een video over te maken?

 

Neem vandaag nog contact met ons op en vertel ons jouw bijzondere verhaal!