Heb jij een imagoprobleem, personeelstekort of jongeren als doelgroep? Met vloggend personeel overtuig je iedereen en daarom is dit dé contenttrend van 2018. Vloggen, een term die steeds vaker voorkomt. Niet alleen door particulieren op sociale media, maar ook bedrijven geven toe aan deze trend. Om hier een beeld bij te schetsen, kun je denken aan de vlogger Tommie in de Zorg die jou als kijker meeneemt in alles omtrent zijn werk in de ouderenzorg.

 

De Nieuwe Vloggers

Waar de eerste generatie influencers inmiddels beroemd zijn geworden met hun vlogs, staat de tweede generatie in de startblokken. Komende vlogs zullen niet meer gemaakt worden middels een camera op zolder, nee… vlogs zullen conversaties bevatten over bepaalde vakgebieden. Zo zorgt Boswachter Tim met zijn vlogs dat het bos weer een tof terrein wordt en geeft Meester Bart een inkijkje in zijn werk als leraar in de Bijlmer. Al met al, personeel dat persoonlijke verhalen vertelt over zijn of haar vakgebied en hiermee een gesprek start.

Behoefte Aan Visuele Content

Waar die enorme groei van de vlogtrend vandaan komt? Dit zit hem vooral in de contentvorm, namelijk video. De nieuwe generatie bevindt zich voornamelijk online en heeft behoefte aan visuele content. Voor bedrijven kan het lastig zijn om persoonlijke visuele content te creëren die interactie oplevert, wat persoonlijke vlogs daarentegen wel kunnen. Bedrijven kunnen middels vloggend personeel hun verhaal naar voren laten komen.

Humoristisch En Informerend

Een voorbeeld van vloggend personeel is Daan Koper die vertelt over het werken bij Sanquin Bloedvoorziening. Waar vlogs persoonlijk worden gemaakt, kunnen externe bedrijven helpen om deze vlogs kwalitatief aantrekkelijker te maken. Zo hebben wij de vlog van Daan Koper bewerkt voor het intern gebruik bij Sanquin. In zijn vlogs geeft Daan Koper op humoristische wijze een kijkje in zijn dagelijkse bezigheden bij Sanquin.

 

Meer Over Het Politievak

Een ander voorbeeld is politievlogger Jan-Willem. Godzijdank dat de politie zijn initiatief om te gaan vloggen heeft omarmd, want het levert ontzettend veel interesse van jongeren op. De aspecten die politievlogger Jan-Willem laat zien, toont aan onder andere jongeren meer over het politievak.

 

Verschillende Afdelingen

Ook het VU medisch centrum heeft ervoor gekozen om personeel te laten vloggen over de verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Wanneer jij opzoek bent naar een baan in de zorg, maar nog niet precies weet waar je wilt beginnen of wat er van je verwacht wordt, dan kan vloggend personeel jou een persoonlijk een duidelijk inzicht geven in het werk.

 

Om Het Goed Te Onthouden

  • Vloggend personeel is dé contenttrend van 2018
  • Het kan ingezet worden bij bijvoorbeeld imagoproblemen, personeelstekort of het bereiken van jongeren
  • Het is persoonlijk en geloofwaardig

 

Heb jij na het lezen van deze blog interesse gekregen in een vlogtraining of meer informatie over vlogs? Neem dan gerust contact met ons op!