Stolt Tankers
Team of the Year
De Aanleiding
Stolt Tankers is onderdeel van Stolt-Nielsen, het beursgenoteerde wereldwijde bedrijf dat marktleider is in het vervoeren, opslaan en distribueren van vloeibare bulkproducten.
Met specialistische schepen zorgt Stolt Tankers voor veilig, betrouwbaar en efficiënt vervoer van deze vloeibare bulkproducten. Kwaliteit, veiligheid en innovatie staan daarbij altijd centraal.
De Vraag
De jaarlijkse ‘Team of the Year’ competitie van de tankers divisie van Stolt-Nielsen erkent de uitmuntende crews die uitblinken op het gebied van veiligheid, kwaliteit en operationele prestaties.
De vraag: hoe vertalen we dit interne initiatief naar een overtuigend en zichtbaar merkverhaal dat zowel de trots aan boord versterkt als externe stakeholders aanspreekt. De uitdaging lag in het verbinden van harde data met menselijke verhalen, zonder het technische karakter te verliezen.
De Aanpak
De analyse van prestaties en veiligheidsrecords werd door Stolt Tankers zelf uitgevoerd. Op basis van deze uitkomsten werd ons gevraagd om de verhalen en resultaten vast te leggen in een krachtige, sprekende videoproductie. Met filmopnames aan boord werden door middel van interviews met de bemanning de routines, voorvallen, passies en motivaties vastgelegd.
Door het dagelijkse leven op zee en de toewijding achter de cijfers te tonen, kreeg ‘Team of the Year’ competitie een menselijk gezicht dat zowel intern als extern aanspreekt. Verhalende teksten, quotes en context werden zorgvuldig afgestemd op verschillende doelgroepen. De communicatie werd uitgerold via de Stolt-Nielsen website en interne kanalen, waardoor ‘Team of the Year’ zichtbaar werd - en bleef.
Het Impact
‘Team of the Year’ is niet langer alleen maar een competitie of een titel - het is een herkenbaar symbool geworden binnen de cultuur van Stolt-Nielsen. De competitie verhoogt de aandacht voor procedures op het gebied van gezondheid en veiligheid en stimuleert het stellen van hogere standaarden op alle schepen.
Daarnaast voelen de crews zich erkend in hun werk, en externe partijen krijgen een transparante blik op de normen, waarden en ambities van Stolt-Nielsen. De editie rond het schip de Stolt Vision (‘Team of the Year’ 2024) kreeg een podium dat recht deed aan zowel de prestaties als de mens achter de cijfers, net zoals de Stolt Sagaland voor hen (‘Team of the Year’ 2023).

Geïnteresseerd?
Ben je geïnteresseerd in wat we doen? Neem dan contact op met Martijn en hij kan je er wat meer over vertellen.
Stuur Martijn een bericht